Чи проводяться які-небудь спеціальні випробування олив в Україні?
19 ноября
Main image

Чи проводяться які-небудь спеціальні випробування олив в Україні?
У період існування Радянського Союзу для постановки на виробництво олив існувала практика проведення лабораторних і спеціальних випробувань у рамках комплексу методів кваліфікаційного оцінювання для підтвердження нормативам ГОСТ, ОСТ або ТУ, особливо для олив спеціального призначення у військовій, авіаційній та промисловій галузі. Спеціальні випробування проходили в 3 етапи:
1) лабораторні фізико-хімічні і триботехнічні дослідження олив для встановлення паспортних показників;
2) ресурсні випробування олив для встановлення стендових ресурсних параметрів;
3) натурні випробування для встановлення експлуатаційних показників.
Але після розпаду СРСР така практика припинилася. Виробники мастильних матеріалів, у тому числі олив, почали випускати нові фірмові продукти, які відповідали тільки внутрішнім технічним умовам (ТУ). Тобто виробники самостійно висували вимоги до олив, і самі ж їх впроваджували. Проблема полягала у відсутності спеціального устаткування для проведення випробувань. А там, де таке устаткування було збережено, проведення випробувань дуже дорого коштувало. Тому з радянських часів дуже мала частка вузькоспеціалізованих олив пройшла всі необхідні дослідження і випробування.
У 1996 році в Україні було створено єдиний орган із сертифікації продукції УкрСЕПРО, який видавав сертифікат відповідності на моторні оливи та деякі мастила. До 2018 р. така сертифікація була обов’язковою, а після 2018 р. — сертифікація олив, мастил відбувається лише на добровільних засадах.
Проте, сучасні виробники випускають моторні оливи, які відповідають вимогам ОЕМ (Original equipment manufacturer). ОЕМ — Асоціація міжнародних автовиробників, які пред’являють вищі вимоги до моторних олив, призначені для двигунів новітніх конструкцій.
Провідні світові автомобілебудівні компанії (Mercedes-Benz, VW, MAN, Cummins та інші) спільно з нафтохімічними компаніями проводять експлуатаційні випробування техніки з новими пакетами присадок, тим самим, компенсуючи розрив між поточним конструктивним вдосконаленням двигунів і затримками з прийняттям нових міжнародних стандартів і специфікацій на моторні оливи.
Отже, володіючи новими технологіями та особливостями застосування пакетів присадок від провідних нафтохімічних компаній, а також приводячи специфіку використання пакетів присадок до наших реалій на нашій техніці, у виробників олив є можливість отримувати відповідні схвалення OEM від провідних автовиробників техніки (реблендінг товару).
Наша компанія ТОВ КСМ ПРОТЕК має великий досвід з реблендінгу товару. Ми співпрацюємо з багатьма світовими виробниками присадок до олив, з такими нафтохімічними компаніями як BASF, INFINIUM, AFTON CHEMICAL та ін., а також із відомими світовими лідерами з двигунобудування, автомобілебудування, такими концернами як MERCEDES-BENZ (DAIMLER), VW, RENAULT, VOLVO, CUMMINS, MAN та ін.
Існують також міжнародні установи, які створюють стандарти та сертифікації в галузі нафти й газу. Так, API — це міжнародний, а ACEA — відповідно європейський орган, що випускають стандарти до моторних олив згідно з експлуатаційними показниками для двигунів відповідної специфікації.
Український виробник ТОВ КСМ ПРОТЕК у 2020 році отримав ліцензії на застосування всесезонних моторних олив для дизельних і бензинових двигунів за API — PROTEC Headway MS 10W-40 — CJ-4/CI–4Plus, PROTEC Headway 15W-40 — CJ-4/CI–4Plus/SN, PROTEC MD + 15W-40 — CI–4/SL, PROTEC SD 10W-40 — CI–4/SL, TEMOL PREMIUM 5W-40 — SN, TEMOL PREMIUM 10W-40 — SN, TEMOL PREMIUM C3 5W-30 — SN.
Також у 2020 році наша продукція отримала схвалення ОЕМ від провідного автовиробника MERCEDES-BENZ — MB-Approval 228.51 на моторну оливу PROTEC Headway MS 10W-40, від концерну Volkswagen Group (VW, Audi, Skoda, Seat) — VW 502.00/505.00 Approval на моторні оливи TEMOL Premium 5W-30 та TEMOL Premium 5W-40.
Отже, сучасна практика дає можливість виробникам отримувати необхідні допуски та ліцензії на відповідні мастильні матеріали без проведення спеціальних випробувань, яка насьогодні дуже дорого коштує та потребує дуже багато часу.
Отже, сучасна практика дає можливість виробникам отримувати необхідні допуски та ліцензії на відповідні мастильні матеріали без проведення спеціальних випробувань в Україні. Проте, провідні компанії таки інвестують свій час, фінанси та інші необхідні ресурси для одержання міжнародних сертифікатів (як від ОЕМ, так і від API, ACEA та ін.), що підтверджують якість та відповідність продукції світовим стандартам.