Жінки в нафтогазовій промисловості
26 ноября
Main image

Жінки в нафтогазовій промисловості Мілленіали та покоління Z - активно підтримують соціокультерне різноманіття та інклюзивність, а у 2025 році їхня частка на ринку робочої сили становитиме близько 75%. Якщо ваша компанія не відповідає таким цінностям – на жаль, їй не вдасться поборотись за найталановитіших представників цих поколінь.
Гендерні стереотипи все ще надзвичайно поширені в індустріях, де чоловіки переважають за кількістю. Зокрема, це стосується й нафтогазового сектора. Як свідчить статистика, частка жінок, що працює в цій галузі досягає лише 15%, а кількість жінок, що займає керівні посади ще менше - 7%.
До свого 25-річчя Lubes'n'Greases magazine дослідив проблематику гендерної дискримінації у нафтогазовій промисловості. Натхненні їхнім прикладом – ми провели власне дослідження: зосередились на вивченні найбільш поширених гендерних упереджень та розробили власний план з розвитку гендерного паритету. Як результат – у KSM Lubricants, ми переконані, що бар’єри, які перешкоджають кар’єрному розвитку жінок у нафтогазовій промисловості – можуть й повинні бути усунені.
Проаналізуймо результати нашого дослідження та з'ясуймо, чому соціокультерне різноманіття – це не лише наступна бізнес-ціль KSM Lubricants, але й рішення, яке необхідне будь-якій компанії для постійного прогресу і стимулювання креативності серед працівників.

Із середини 1970-х років було зроблено безліч спроб, щоб заохотити жінок працювати в STEM дисциплінах, зокрема й в нафтогазовому секторі. До прикладу, серед переваг пропонували різноманітні професійні курси або ж можливість здобути післядипломну освіту.

Уряди багатьох держав й надалі намагаються зруйнувати статус-кво: заохочують жінок стипендіями, стажуваннями та менторськими програмами. Незважаючи на це, бажаного результату поки що досягнути не вдалось. У порівнянні з іншими галузями, частка жінок у нафтогазовій галузі все ще досить низька.
У таблиці наведено статистичні дані щодо частки жінок в різних галузях, включно із нафтогазовою. У межах цього дослідження було проаналізовано понад 350 компаній, і результати досить невтішні. Нафтогазова промисловість посідає найнижчі позиції за гендерною різноманітністю та гендерним балансом.
Більше того, згідно із дослідженням міжнародної консалтингової компанії McKinsey, на кожному наступному етапі кар'єрного розвитку кількість жінок в нафтогазовій галузі різко зменшується та дуже мало жінок займають високі керівні посади.
Загальна кількість працівників в KSM Lubricants становить 95 осіб, а репрезентативність жінок коливається в залежності від департаменту та посади. Варто зауважити, що жінки
працюють не лише в головному офісі, але також у лабораторіях, відділах контролю якості та інженерних відділах. Всі жінки мають вищу освіту, зокрема за інженерним та хімічним напрямками.
Відсоток жінок, що працюють в KSM Lubricants продемонстровано у таблиці нижче.


Найвищі показники серед посад в головному офісі і в лабораторії – у цих відділах працює близько 30% жінок. Тим часом, на інженерних та виробничих посадах частка жінок значно менша й досягає лише ≈ 8% і 0% відповідно.

Жінки у бізнесі. Ключові переваги

Згідно з останніми дослідженнями, компанії з високою часткою жінок-керівників демонструють значно кращі показники економічної ефективності. Що, в свою чергу, є вагомим фактором для нафтогазових компаній, які намагаються «завербувати нові обличчя» до себе в команду.
Серед головних переваг гендерної рівності зазначають:
· «Орієнтація на клієнта» - та, як наслідок, покращення фінансових показників Як свідчить статистика, жінки - це основні споживачі, близько 85% покупок здійснюють саме вони. Лише уявіть, яке глибоке розуміння ринку може отримати компанія, якщо головний споживач, тобто жінка, уже в тебе в команді? Співвідношення між кількістю жінок у команді і фінансовим успіхом компанії досліджувалась також й Інститутом міжнародної економіки Петерсона. І як з'ясувалося, збільшення гендерної різноманітності на 30% призводить до збільшення прибутку на 15%.
· Емоційний інтелект - головна сила та перевага жінок У жінок кращі комунікативні навички – чи не найважливіший фактор ефективного керівництва. Вони більш емпатичні, гнучкі й етичні. Всі ці якості допомагають спілкуватись з іншими й бути хорошими менторами. Більше того, жінки сприяють розвитку корпоративної культури та тимбілдингу.
· Соціокультерне різноманіття допомагає вирішувати проблеми і максимізувати креативність Зрештою, висока частка жінок це й урізноманітнення візії вашої компанії. Чим більше думок та світоглядів, тим досконалішими та всеосяжними можуть бути бізнес-рішення чи відповіді на проблемні питання. У такий простий спосіб соціокультурне різноманіття вирішує відразу декілька завдань: робить вашу команду більш гнучкою та конкурентоздатною.
На даний момент, мета KSM Lubricants - зробити бізнес гнучким та ефективним.
Ми переконані, що збільшення частки жінок в менеджменті – повинен бути одним із наших пріоритетів. Адже саме жінки допомагають формувати та розвивати основні цінності нашої компанії, а також є лідерами, що допомагають та надихають.